• info@fitguru.mk
Кето исхрана

Во свет каде диетите и нутриционистичките трендови се чини дека доаѓаат и си одат, кетогена диета, или накратко кето исхрана, го издржа тестот на времето.

Појавувајќи се како еден од најпопуларните диететски пристапи, кето диетата привлече внимание поради нејзиниот потенцијал да помогне во губење на тежината, подобрена ментална јасност и подобро целокупно здравје.

Во овој блог, ќе истражуваме во фасцинантниот свет на кето диетата, истражувајќи што е таа, како функционира, нејзините потенцијални придобивки и неколку совети за успех.

Што се подразбира под кето исхрана?

Кетогената диета е диета богата со масти и ниски јаглени хидрати дизајнирана да го префрли примарниот извор на енергија на вашето тело од јаглехидрати на масти. Обично, нашите тела се потпираат на гликоза добиена од јаглехидрати за енергија. Меѓутоа, кога внесот на јаглени хидрати е драстично намален, телото влегува во состојба на кетоза. Во оваа метаболичка состојба, црниот дроб ги разградува мастите во молекули наречени кетони, кои телото ги користи за енергија. Оваа промена е она што ја дефинира кетогената диета.

Печен лосос со брокула

Макронутритивните вредности на кето исхраната!

За да се одржи кетоза, типичната кето диета се состои од следново разложување на макронутриенти:

  1. Високи масти: Приближно 70-80% од дневните калории доаѓаат од здрави масти, како авокадо, маслиново масло, јаткасти плодови и масна риба.
  2. Умерени протеини: Околу 20-25% од дневните калории доаѓаат од извори на протеини, како што се месо, живина, риба и млечни производи.
  3. Ниски јаглехидрати: Ограничено на околу 5-10% од дневните калории, што е еднакво на околу 20-50 грама нето јаглехидрати дневно. Нето јаглехидратите се пресметуваат со одземање на влакна од вкупниот број на јаглехидрати.
Придобивки од кето исхраната
  1. Слабеење: Се покажа дека кето диетата помага при слабеење, првенствено затоа што го поттикнува согорувањето на мастите и го намалува апетитот. При кетоза, резервите на масти во телото полесно се користат за енергија.
  2. Подобрена контрола на шеќерот во крвта: Исхраната со малку јаглени хидрати како кето може да доведе до постабилно ниво на шеќер во крвта. Ова е особено корисно за лицата со дијабетес тип 2 или за оние кои се изложени на ризик да развијат.
  3. Ментална јасност: Некои луѓе известуваат за подобрување на менталниот фокус и јасност додека се на кето диета, најверојатно поради ефикасната употреба на кетоните од страна на мозокот како извор на енергија.
  4. Намалено воспаление: Со исклучување на преработената храна и храна богата со јаглени хидрати, кетото може да го намали воспалението, кое е поврзано со разни хронични болести.
  5. Подобро кардиоваскуларно здравје: Спротивно на првичните грижи, некои студии сугерираат дека кето диетата може да го подобри здравјето на срцето со намалување на нивото на лошиот холестерол и зголемување на добриот холестерол.

Кето салата со јајца

Совети за успех на кето диетата
  1. Планирајте ги вашите оброци: Кето може да биде предизвик, особено на почетокот. Планирајте ги вашите оброци однапред за да се осигурате дека ќе ги исполните вашите цели за макронутриенти и да не подлегнувате на искушенија со високи јаглени хидрати. Пример кој може да го погледнете тука.
  2. Останете хидрирани: Кетозата може да предизвика зголемена загуба на вода, што доведува до дехидрација. Пијте многу вода и размислете за зголемување на внесот на електролити за да спречите симптоми на кето грип.
  3. Вклучете разновидност: добро заокружената кето диета вклучува разновидна храна. Не потпирајте се само на сланина и путер; вклучете зеленчук, јаткасти плодови и семиња за основните хранливи материи.
  4. Следете го вашиот напредок: Внимавајте на вашиот напредок преку редовни мерења на тежината, составот на телото и крвните маркери. Прилагодете ја вашата исхрана доколку е потребно.
  5. Консултирајте се со професионалец: Пред да започнете со кето диета, особено ако имате основни здравствени проблеми, консултирајте се со здравствен работник или нутриционист за да се уверите дека тоа е вистинскиот избор за вас.
Заклучок

Кето исхраната не е единствено решение за сите, а нејзината соодветност варира од личност до личност. Затоа ние во ФитГуру создадовме повеќе видови на исхрана од кој протеинска, ротација на јаглехидрати, детокс, балансирана и вегетаријанска.

Додека многу луѓе постигнаа успех со кетото, од суштинско значење е да му пристапите смислено и одговорно. Ако размислувате да тргнете на кетогено патување, а не знаете како или немате време да готвите, ФитГуру е тука за вас.

Како и секоја диета, таа е алатка која, кога се користи мудро, може да им помогне на поединците да ги постигнат своите цели за здравје и фитнес.

Сега е многу лесно да си на кето исхрана. Започни веднаш!

Share

Post comment

Go top