• info@fitguru.mk
Како до повеќе протеин во денот

Протеините се сложени молекули направени од амино киселини, кои често се нарекуваат градежни блокови на протеините. Постојат 20 различни амино киселини, а нашите тела можат да произведуваат некои од нив по природен пат. Сепак, есенцијалните амино киселини мора да се внесат преку исхрана. Овде доаѓа до израз важноста од консумирање разновидна храна богата со протеини.

Тој игра клучна улога во растот, опоравокот и одржувањето на ткивата во нашето тело. Без разлика дали сте ентузијаст за фитнес кој сака да ја обликува вашата фигура или едноставно некој што се стреми кон урамнотежена и здрава исхрана, разбирањето на важноста на протеините е клучно. Во овој блог, ќе ви обајсниме колку протеини се доволни и како да ги консумирате.

Зошто протеините се неопходни?

Протеините се клучни за правилно функционирање и одржување на човечекото тело. Еве неколку причини зошто протеините се неопходни:

  1. Клеточна структура и функција:


    Протеините ја формираат структурната основа на клетките, ткивата и органите. Тие обезбедуваат поддршка и интегритет на клеточните мембрани и придонесуваат за целокупната архитектура на клетките. Структурните протеини како колаген, кератин и еластин се од витално значење за одржување на силата, еластичноста и интегритетот на ткивата како што се кожата, коските и сврзните ткива.

  2. Ензимска активност:

    Многу протеини функционираат како ензими, кои се биолошки катализатори кои ги олеснуваат и забрзуваат хемиските реакции во телото. Ензимите се вклучени во процеси како што се варење, производство на енергија и синтеза на есенцијални молекули.

  3. Контракција и движење на мускулите:

    Протеините како што се актин и миозин се неопходни за мускулната контракција и движење. Овие протеини им овозможуваат на мускулите да се контрахираат и да се релаксираат, овозможувајќи активности како што се одење, трчање и кревање предмети.

  4. Имунолошка функција:


    Протеините се суштински компоненти на имунолошкиот систем. Антителата, кои се специјализирани протеини, играат клучна улога во препознавањето и неутрализирањето на туѓите супстанции како што се бактериите, вирусите и токсините. Имунолошкиот систем се потпира на протеини за одбрана од инфекции и болести.

  5. Заздравување и опоравување:
    Протеините се од витално значење за поправка и регенерација на ткивата. За време на заздравувањето, протеините играат клучна улога во формирањето на нови ткива и обновувањето на нормалната клеточна функција.

Како до повеќе протеин во денот?

Зголемувањето на протеини во вашето тело може да се постигне преку прилагодување на исхраната и промени во животниот стил.

  1. Почнете го денот со протеински појадок

     

    Време е да им ставите крај на мрсните банички, геврекот од Силбо или пак зденка маслинка од Ла Делишес. Наместо да јадете појадок богат со јагленихидрати, изберете појадок со протеини. Баничките заменете ги со омлет, геврекот со протеински палачинки или овес со путер од кикирики и протеински прашок. Овие високо протеински оброци ќе ви ја овозможат потребната енергија за продолжетокот на денот.

  2. Имајте извор на протеини со секој оброк

    Да се ​​има извор на протеин со секој оброк и ужина е практична стратегија за да се осигурате дека постојано ги задоволувате вашите дневни потреби за протеини. Овој пристап помага да се дистрибуира вашиот внес на протеини во текот на денот, обезбедувајќи стабилно снабдување со амино киселини за различни телесни функции.

    Во зависност од вашите индивидуални цели, вашите оброци треба да содржат од 20-30 грама протеин по оброк, а ужинките треба да бидат од 10-15 грама. Доколку вежбате потрудете се вашиот дневен протеински внес да биде 2х(вашата килажа) или на пример доколку имате 80кг во тој случај вашиот протеински внес треба да биде 160гр за мажи, за жени е 1.5х(вашата килажа).

  3. Внесувајте протеини од растително потекло

    Кога ќе се спомне зборот протеин или протеински оброк најчесто на сите ни паѓа на памет пилешко, мелено месо или риба. Но, протеините од растително потекло може да ви ги обезбедат истите витални придобивки.

    Кога станува збор за протеини од растително потекло, не постои единствен „најважен“ извор, бидејќи клучот за добро балансирана исхрана е разновидноста. Различните протеини од растително потекло обезбедуваат различни есенцијални хранливи материи, а консумирањето разновиден опсег гарантира дека ќе добиете целосен профил на амино киселини и други корисни соединенија. Најпопуларни се киноата, гравот, јаткасти плодови, леќа, спанаќ, овес. Сите овие се вклучени во нашите менија.

  4. Meal-prep протеински оброци

    Живееме во свет каде што времето е скапоцено, се се движи со огромна брзина и притоа многумина од нас се трудат да водат здрав живот и да внимаваат на исхраната.

    Протеинските оброци знаат да одземат многу време подготвувајќи ги, па затоа доколку времето не е на ваша страна најдобро е да ги подготвите однапред за цела недела или неколку дена.

    Доколку немате време да готвите, ние можеме тоа да го направиме наместо вас. Нашето протеинско мени ги содржи сите потребни нутритивни вредности за нормално функционирање на вашето тело.

Share

Post comment

Go top